Veel mensen zijn momenteel eenzaam met nieuwe inzichten in oude contexten. Zij voelen aan dat er veel meer mogelijk is dan wat er nu uitkomt. Maar hoe laat je het beste uit mensen daadwerkelijk floreren? Pioniers onder ons weten uit eigen ervaring hoe dit pad eruit kan zien en hoe het spel samen gespeeld kan worden om sneller en plezieriger tot meer authentieke en duurzame resultaten te komen. Zij zijn soms tegen wil en dank de voorhoedespelers van generaties mensen die willen dat het op deze planeet daadwerkelijk beter wordt. In dit boek wordt ieder van ons uitgedaagd om te onderzoeken of de eigen authenticiteit voldoende tot uiting komt in het leven en werk. En of de pionier in ieder van ons een echte kans krijgt om te gaan en te staan voor het beste dat hij of zij de wereld te bieden heeft.
Dit boek biedt een reiswijzer in zeven fasen om die wereld vol mogelijkheden zowel in het groot op wereldschaal als in het klein in allerlei communities of practice daadwerkelijk te gaan manifesteren: het is daarmee een gids voor een versnelde ontwikkeling, groei en manifestatiekracht van pioniers en van de speelvelden waarin zij verkeren en leiding geven. Het is een handreiking en handleiding om inspirerende speelvelden te scheppen waarin mensen zich individueel verder kunnen ontwikkelen en samenwerken aan het laten ontstaan van een wereld waar wij trots op zullen zijn. En de generaties die na ons komen ...
Zou het niet geweldig zijn als je elke leugen direct zou herkennen? Als je zou weten of een sollicitant overdrijft? Of een klant je belazert met een schadeclaim? Of een zakenrelatie liegt over zijn bijdrage aan een project? Ontdek in dit praktische boek hoe je met slimme verhoortechnieken en lichaamstaalanalyse kunt voorkomen dat mensen je bedriegen. Ontwikkel een antenne voor misleiding, manipulatie en intimidatie zodat niemand je tijdens persoonlijke gesprekken, vergaderingen en onderhandelingen nog in de luren kan leggen.
Een boze tweet of een vernietigende reactie op Facebook en je reputatie staat op het spel. Sinds de opkomst van internet en sociale media klinkt het klagen van kritische klanten steeds luider. Met hun nieuw verworven macht pikken ontevreden klanten steeds minder: je deugt of je deugt niet. En als je niet deugt, zul je het voelen.
Wat moet je doen als je publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld? Hoe kun je je reputatie redden? Hoe kun je het voortbestaan van je organisatie veiligstellen? In 'FAIL - Omgaan met kritiek op internet' beschrijft reputatiedeskundige Ronald van der Aart hoe je kritiek kunt pareren, en voorkomen.
Heb jij ook last van te veel informatie en te weinig tijd? Ontdek hoe je slimmer online kunt werken door gebruik te maken van je smartphone, tablet en computer. In dit boek beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee je makkelijker en sneller kunt werken. Weinig tijd, maar veel ambities? Informeer jezelf snel en grondig met de boeken in de serie Digitale trends en tools in 60 minuten. De serie is een initiatief van Uitgeverij Haystack in samenwerking met Frankwatching.com, het toonaangevende platform voor online trends, tips & tricks.
In de afgelopen twee jaar hebben we meer informatie geproduceerd dan in de 2000 jaar ervoor; denk aan alle e-mails, digitale foto's, bonuskaartgegevens, kaarten en financiële cijfers. Deze onvoorstelbaar grote hoeveelheid digitale gegevens wordt niet alleen opgeslagen, maar ook steeds beter geanalyseerd. Big data-analyse levert kennis op die verregaande gevolgen heeft voor hoe we denken, werken en leven. Viktor Mayer-Schönberger, hoogleraar aan het Oxford Internet Institute en Kenneth Cukier, dé big data-journalist van The Economist, bundelden hun krachten om de gevolgen van deze big data-revolutie voor het eerst duidelijk in kaart te brengen. Op meeslepende wijze beschrijven ze waarom juist Google het best in staat is het verloop van een griepvirus te voorspellen en hoe Twitter kan 'zien' wie de verkiezingen gaat winnen. Binnenkort zijn we zelfs in staat te berekenen welke behandeling een patiënt moet krijgen, waar een inbraak gaat plaatsvinden en wie in aanmerking komt voor promotie. De big data-revolutie beschrijft een van de belangrijkste ontwikkelingen van de 21ste eeuw.
Ien van der Pol is met coachklassieker Coachen als professie, Fundamenten voor begeleiding naar heelheid derde geworden op de ranglijst voor beste coachboek van het afgelopen decennium.
Coachen als professie verbindt verschillende coachmethoden met elkaar tot een overzichtelijk geheel, een body of knowledge.
Het biedt de fundamenten van het beroep van coaching via kennis, kunde en ervaringswijsheid. De geschiedenis, theorie en methode, ethiek, houding en vaardigheden komen allemaal aan bod, op een heldere en toegankelijke manier en voorzien van talloze voorbeelden uit de praktijk. Dit boek biedt bovendien nieuwe concepten waarmee de professie wordt aangevuld zoals Value Based Transformation (VBT), het Inclusive model van aandacht en de ‘K-A-R-M-A’ leercyclus.
‘Dit is een bijzonder boek. (…) dit is een standaardwerk voor de coachingprofessie.’ Rudy Vandamme
Met website: op www.coachenalsprofessie.nl vindt u gratis extra materiaal bij het boek.
Om mensen bij hun professionele kwaliteiten te brengen zijn vaak ongedachte impulsen en ingrepen noodzakelijk. Mensen die in professionele zin niet tot hun recht komen of die disfunctioneren zijn ergens gestagneerd. Onorthodoxe interventies bij coachen zijn erop gericht om wie of wat onbeweeglijk lijkt uit te dagen tot daadwerkelijk veranderen.
Ingrepen in verband met professioneel functioneren vinden dikwijls plaats op het gebied van iemands persoonlijk strategische vermogen en van identiteit. Dit is bij uitstek het werkterrein van de persoonlijkheidscoach. Kerncompetenties voor een coach zijn daarbij de vermogen tot waarnemen en verplaatsen.
In dit boek leert een coach:
de betekenis van waarnemen te begrijpen
de essentie van verplaatsen kennen en het vermogen daartoe te ontwikkelen
op basis hiervan tot onorthodoxe interventies te komen
zichzelf als coach te onderzoeken en te ontwikkelen
de betekenis van liefde voor de klant te beseffen en vorm te geven